Alpha 1 News

Πάνω από τους μισούς μαθητές με αναπηρία, χωρίς εξειδικευμένη υποστήριξη!



Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία ΕΣΑΜΕΑ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου Για τους μαθητές με αναπηρία!
Ιδιαιτέρως σε ανακοίνωση της επισημαίνει γλαφυρότατα ότι «Είναι πολύ ανησυχητικά τα ποσοστά μαθητών που παρότι φοιτούν σε γενικά σχολεία δεν λαμβάνουν καμία εξειδικευμένη υποστήριξη, καθώς επίσης και τα ποσοστά αυτών που είτε εντάσσονται σε πολυπληθή και ετερόκλητα τμήματα ένταξης, τα οποία λειτουργούν σε πολλές περιπτώσεις ως ο "καιάδας" των γενικών σχολείων, είτε λαμβάνουν μόνο μερικώς εξατομικευμένη υποστήριξη η οποία δεν καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών”.
Πρόκειται για 90.743 μαθητές με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όπως υπολογίστηκε για το σχολικό έτος 2017-2018, ή αλλιώς μιλάμε για το 6,3% των μαθητών όλης της χώρας.
Πιο αναλυτικά το 35% των μαθητών των τμημάτων ένταξης έχουν τοποθετηθεί χωρίς καμία αξιολόγηση από διαγνωστικό φορέα. Ενώ ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι μόλις το 7% των μαθητών με αναπηρία ή υποστηρίχθηκε με παράλληλη στήριξη, στο σύνολό του για λιγότερο από 20 ώρες την εβδομάδα.
Από την άλλη τα κέντρα εκπαιδευτικής και συμβουλευτικής υποστήριξης ΚΕΣΥ που θα μπορούσαν να συνεισφέρουν ουσιαστικά στο πρόβλημα έχουν ανεπαρκή δράση λόγω υπολειτουργίας και υποστελέχωσης γεγονός όμως που προκαλεί σοβαρά προβλήματα στις οικογένειες που πάσχουν και σοβαρές επίσης καθυστερήσεις στις διαδικασίες αξιολόγησης και υποστήριξης των μαθητών που φοιτούν στα σχολεία αυτά.
Ένα ιδιαιτέρως μείζον θέμα είναι ότι ένα τμήμα του πληθυσμού των μαθητών που αντιμετωπίζουν σοβαρές αναπηρίες και αυτό σημαίνει ότι είναι και περισσότερο εκτεθειμένοι στον κοινωνικό αποκλεισμό, παραμένουν σε αυστηρώς διαχωρισμένα πλαίσια εκπαίδευσης γεγονός που εντείνει αντί να μειώνει τον κοινωνικό ρατσισμό.
Το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει με ευαισθησία και σοβαρότητα να σκύψει πάνω από τα κακώς κείμενα σε μια Ελλάδα του 2019 που ως ευρωπαϊκή χώρα δεν νοείται να έχει τέτοια αντιμετώπιση στους ανθρώπους με ειδικές ανάγκες.