Alpha 1 News

Δέκα τροφές που μας χαρίζουν νεότητα και υγεία!


Το γήρας είναι μια κατηγορία της ζωής. Γεννιέσαι, μεγαλώνεις και γερνάς. Αυτό δεν μπορούμε ούτε να το αποφύγουμε ούτε να το εμποδίσουμε να γίνει, αυτό όμως που μπορούμε να κάνουμε είναι να  καθυστερήσουμε   να έρθει αυτή η στιγμή. Και πως μπορούμε να το κάνουμε αυτό;; Πάμε να δούμε
Ο καθημερινός τρόπος ζωής είναι το Α και το Ω. Οι τροφές που καταναλώνουμε, η γυμναστική, αν πίνουμε πολύ νερό, το κάπνισμα, το αλκοόλ είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες για να είμαστε υγιείς και νεότεροι.

Ποιες είναι οι τροφές που μας ανανεώνουν τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά;;

Τα πράσινα λάχανα: είναι απαραίτητα στο διαιτολόγιο όσων έχουν περάσει τα τριάντα καθώς δρουν ευεργετικά στο δέρμα και στις αρθρώσεις. Προστατεύουν τον οργανισμό από καρδιακές παθήσεις, έχουν αντικαρκινική και αποτοξινωτική δράση καθώς είναι   «σύμμαχοι» όσων θέλουν να χάσουν κιλά.

 Τα εσπεριδοειδή φρούτα: πλούσια σε βιταμίνη C,  είναι  αντιφλεγμονώδεις και αντικαρκινικές τροφές. Στα εσπεριδοειδή ανήκουν κυρίως τα πορτοκάλια, τα λεμόνια , τα νεράτζια και άλλα φρούτα τέτοιου είδους.  Βοηθούν στην  αντιγήρανση του δέρματος. Το πιο απλό που μπορούμε να κάνουμε, είναι να ενσωματώσουμε στη διατροφή μας τουλάχιστον τρία εσπεριδοειδή την ημέρα  για την καλύτερη πρόληψη του οργανισμού.

Τα μπαχαρικά: όπως ο κουρκουμάς, το δενδρολίβανο και η κανέλα, συμβάλλουν καθοριστικά στη μείωση των φλεγμονών. Το χαρακτηριστικό, κίτρινο, χρώμα του κουρκουμά προέρχεται από ένα πανίσχυρο αντιοξειδωτικό, την κουρκουμίνη.

Τα αυγά:  είναι από τις πιο θρεπτικές τροφές του πλανήτη. Το ασπράδι του αυγού έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη. Οι κρόκοι των αυγών είναι πλούσιοι σε αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην υγεία των ματιών και την πρόληψη εκφυλιστικών νοσημάτων ενώ περιέχει και πολλές άλλες σπουδαίες για τον οργανισμό ουσίες, όπως τη χολίνη,  που  συμβάλει θετικά σε όλες τις εγκεφαλικές λειτουργίες καθώς  και στη μνήμη.

Η κατανάλωση οστράκων: πλούσια σε ψευδάργυρο.  Πρόκειται για τρόφιμα υψηλής βιολογικής αξίας, πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Αποτελούν εξαιρετική πηγή  ω3-λιπαρών οξέων και καλή πηγή των βιταμινών Α, D, Β12 και Β3.

Οι ξηροί καρποί: αποτελούν σημαντική πηγή πρωτεϊνών, ινών και καλών λιπαρών καθώς εγγυώνται μακροζωία και καταπολεμούν τη χοληστερόλη. Περιέχουν θρεπτικά συστατικά : ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο, ψευδάργυρο, κάλιο και σίδηρο. Τα λιπαρά από τα οποία αποτελούνται είναι γνωστά ως «καλά» λιπαρά.

Το κεφίρ, το τυρί και το γιαούρτι: είναι πηγές ασβεστίου και σωτήριες τροφές για το έντερο. Το κεφίρ περιέχει πλήθος από προβιοτικά τα οποία προστατεύουν από μολύνσεις. Το κεφίρ και τα προβιοτικά βοηθούν σε διάφορα πεπτικά προβλήματα ενώ θεωρείται ότι έχουν αντικαρκινικές δράσεις. Το γιαούρτι είναι πλούσιο επίσης σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, βιταμίνη Α, βταμίνες της Ομάδας Β, βιταμίνη D, ασβέστιο και προβιταμίνες.

Το κολλαγόνο είναι ένα είδος πρωτεΐνης, και συνεργάζεται με την κερατίνη για να παρέχει στο δέρμα δύναμη, απαλότητα, ελαστικότητα και ανθεκτικότητα καθώς και δυνατές αρθρώσεις.  Το κολλαγόνο παράγεται από τον οργανισμό μας και οι τροφές που μπορούμε να το βρούμε είναι  : γαλοπούλα, πράσινα λαχανικά, ακτινίδια, καρότα, αμύγδαλα, αγγούρι, αβοκάντο, ντομάτες και παντζάρια.

Τα λιπαρά ψάρια: όπως σολομός, τόνος, σαρδέλες- ενισχύουν την πνευματική μας υγεία και τη «δύναμη του εγκεφάλου».

Ολυμπία Ψαρρού