Alpha 1 News

Ποιες τροφές συμβάλλουν στην μείωση της χοληστερίνης;;


Τα καρδιαγγειακά νοσήματα αποτελούν την πρώτη πηγή θανάτου παγκοσμίως και αναπηρίας.

Ένα από τους πιο σημαντικούς παράγοντες είναι η κληρονομικότητα. Η χοληστερίνη παίζει σημαντικό ρόλο για την εξέλιξη των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Μπορούμε όμως να αντιμετωπίσουμε την χοληστερίνη  με φάρμακα, με την σωματική άσκηση και φυσικά με την διατροφή.

Ποιες είναι οι τροφές που βοηθούν τον ανθρώπινο οργανισμό να έχει χαμηλή και μια  ισορροπημένη χοληστερίνη. Είναι οι πρωτεϊνες φυτικής προέλευσης, ξηροί καρποί, φυτικές ίνες και φυτικές στερόλες. Σημαντικό ρόλο παίξει φυσικά και η ποσότητα του φαγητού καθώς ρυθμίζει και την αρτηριακή πίεση αλλά και άλλων δεικτών της καρδιάς.

Σύμφωνα με την Portfolio Diet ,που είναι μια κατά βάση χορτοφαγική δίαιτα αλλά ρυθμίζει και την χοληστερίνη. Οι ποσότητες είναι οι εξής:

42 γραμμάρια ξηροί καρποί ή φιστίκια την ημέρα.

20 γραμμάρια διαλυτές φυτικές ίνες, την ημέρα, βρόμη, κριθάρι,ψύλιο,μελιτζάνα, μπάμιες,μήλα,πορτοκάλια,μούρα.

50 γραμμάρια φυτικές πρωτεϊνες ,την ημέρα- σόγια, όσπρια: φασόλια, αρακάς, ρεβίθια ή φακές.

2 γραμμάρια φυτικές στερόλες, την ημέρα– μέσω συμπληρωμάτων διατροφής ή προϊόντων που έχουν περιέχουν  φυτικές στερόλες κατά τη διαδικασία παραγωγής τους (π.χ. μαργαρίνη).

Σύμφωνα με σχετική  έρευνας, η συγκεκριμένη διατροφή μπορεί να μειώσει την «κακή»  χοληστερίνη κατά 17%, και 13% τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου σε βάθος 10ετίας.

   «Παλαιότερες μελέτες και κλινικές δοκιμές έχουν δώσει ισχυρά τεκμήρια που δείχνουν ότι μια κατά βάση χορτοφαγική διατροφή μπορεί να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς. Η έρευνα αυτή δείχνει ότι συγκεκριμένες φυτικές τροφές είναι εξαιρετικά αποτελεσματικές ως προς τη μείωση της χοληστερίνης και τη βελτίωση της καρδιαγγειακής υγείας γενικότερα» τονίζει  η Δρ Χάνα Καλέοβα, διευθύντρια Κλινικής Έρευνας της Επιτροπής Ιατρών για την Υπεύθυνη Ιατρική (PCRM).

Ολυμπία Ψαρρού