Alpha 1 News

Ο καλύτερος φίλος της τρίτης ηλικίας , η γυμναστική!


Η γυμναστική έχει αποδειχθεί ότι είναι η καλύτερη άσκηση και  για  μικρούς αλλά και για  μεγάλους.

Μία νέα μεγάλη μελέτη, σύμφωνα το επιστημονικό έντυπο «Neurology: Clinical Practice», επιστήμονες της Ιατρικής Σχολής Miller του πανεπιστημίου του Μαϊάμι επανεξέτασαν  πάνω από 11.000 ηλικιωμένα άτομα με μέσο όρο 73 ετών και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όσοι γυμνάζονταν τουλάχιστον 52 ώρες το εξάμηνο  είχαν βελτιώσει τις πνευματικές δεξιότητές τους.

Οι συμμετέχοντες παρουσίαζαν  σημαντικές αλλαγές ως προς την πνευματική οξυδέρκεια, βελτιώσει  στην ταχύτητα επεξεργασίας των πληροφοριών ή στην ποσότητα του χρόνου , ως προς την ανώτερη εκτελεστική λειτουργία ή την ικανότητα διαχείρισης του χρόνου, εστίασης της προσοχής και επίτευξης στόχων.

Να σημειωθεί ότι  το 59% ήταν υγιές και το 26% είχε ήπια γνωστική εξασθένηση που μπορεί να θεωρηθεί ότι ήταν  η αρχική φάση του Αλτσχάιμερ  . Το 15% ήταν διαγνωσμένο με άνοια και το 58% του συνόλου δεν αθλούνταν τακτικά.

Όσοι γυμνάζονταν  η αγαπημένη τους γυμναστική ήταν  η αερόβια άθληση, όπως το περπάτημα. Καθώς είχαν γίνει και διάφοροι συνδυασμοί αερόβιας άσκησης με προγράμματα ενδυνάμωσης ή αντίστασης, ενώ κάποιοι  άλλοι έκαναν  γιόγκα ή τάι τσι.

Το αποτέλεσμα ήταν : οποιαδήποτε  άσκηση έκαναν  οι ηλικιωμένοι είχε οφέλη για τη μνήμη τους και  βοηθήθηκαν πάρα πολύ  και άτομα που είχαν ήδη εδραιωμένη άνοια.

Όπως εξηγούν οι ερευνητές, «η σωματική δραστηριότητα βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος σε όλο το σώμα, περιλαμβανομένου του εγκεφάλου. Επιπλέον, παράγονται ενδορφίνες, φυσικές χημικές ουσίες που αυξάνουν την ευχαρίστηση και την κινητοποίηση. Αυτό γενικότερα συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής του ατόμου και της οπτικής του για τα πράγματα».


Ολυμπία Ψαρρού