Alpha 1 News

Όσπρια :το καλύτερο φαγητό για τις κρύες μέρες ,του χειμώνα



Τα όσπρια  είναι  πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, φυτικές ίνες, μέταλλα, φώσφορο ,χαλκό, μαγγάνιο, σίδηρο, ασβέστιο. Η  περιεκτικότητα σε νάτριο είναι αμελητέα. Μια μερίδα μαγειρεμένα όσπρια μας τροφοδοτεί με πενταπλάσια  ποσότητα φυτικών ινών σε σχέση με μια φέτα ψωμί ολικής άλεσης και καλύπτει σχεδόν το 50% της καθημερινής πρόσληψης που πρέπει να παίρνει ο οργανισμός σε φυτικές  ίνες.
Μπορούμε να τα απολαύσουμε όλο τον χρόνο αλλά πιο πολύ τις κρύες μέρες του χειμώνα μαγειρεμένα με σούπα.

Φασόλια, φακές, ρεβίθια, φάβα, μαυρομάτικα,  ξερά κουκιά όλα αυτά πρέπει  ,σύμφωνα με ειδικούς διαιτολόγους να καταναλώνονται 3 φορές την εβδομάδα.

Τips για τα όσπρια :
 Καταναλώνετε ποικιλία οσπρίων. Μπορείτε να τα απολαύσετε ως κυρίως γεύμα ή σαν συνοδευτικό.
Στα ρεβίθια προσθέστε λεμόνι.
Στις φακές προσθέστε φρέσκια ντομάτα.
Αποφεύγετε τη χρήση μαγειρικής σόδας κατά το μούλιασμα των οσπρίων, γιατί χάνονται μερικές βιταμίνες.
Εάν νιώθετε "φούσκωμα", όταν καταναλώνετε όσπρια:
Αφήστε τα να βράσουν παραπάνω ώρα, καταναλώστε μικρότερη ποσότητα

 1 μερίδα ισοδυναμεί με: 1 φλιτζάνι των 240 ml μαγειρεμένα στραγγισμένα όσπρια (περίπου 150–200 γραμμάρια οσπρίου, ανάλογα με το είδος)

Η  απορρόφηση του σιδήρου και του ασβεστίου μπορεί να αυξηθεί με την ταυτόχρονη κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε βιταμίνη C. Οπότε είναι καλό να φάτε ένα πορτοκάλι ή ένα μανταρίνι μετά το γεύμα.