Alpha 1 News

Ζωνάρι στα ελληνικά νοικοκυριά, στα 278 ευρώ η μηνιαία επίσκεψη στα σούπερ μάρκετ





Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών διεξήγαγε τηλεφωνική έρευνα σε δείγμα 1.365 νοικοκυριών, για να διαπιστωθεί το κατά πόσο έχουν επηρεαστεί οι καταναλωτικές τους συνήθειες στο διάστημα της κρίσης.
Από την έρευνα προκύπτει ότι σημαντικά κριτήρια των αγορών σε σούπερ μάρκετ είναι η τιμή προϊόντων αλλά και οι προσφορές, κριτήρια τα οποία διαμορφώνουν την τελική λίστα αγορών καθώς αρκετοί καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να αλλάξουν ένα επώνυμο προϊόν που είχαν προαποφασίσει να αγοράσουν, εάν βρουν σε προσφορά αντίστοιχο και λιγότερο επώνυμο.
Κριτήριο για την επιλογή του καταστήματος που θα ψωνίσουν είναι οι προσφορές που βάζει και η συχνότητά τους και η προσβασιμότητα.
Το 41% αγοράζει φθηνότερα προϊόντα
Το 54% αγοράζει λιγότερα προϊόντα
Το 69% συγκρίνει τιμές σε καταστήματα
Το 54% περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα
Ζωνάρι έχει μπει στις δαπάνες, με το μηνιαίο ποσό να μην ξεπερνά, κατά μέσο όρο, τα 278 ευρώ ενώ το ποσό ανά επίσκεψη δεν υπερβαίνει τα 49 ευρώ.
Ενδεικτικά:
Το 68,7% ξοδεύει 50 ευρώ, το 27,5% 51-100 ευρώ και 3,8% υπερβαίνει τα 100 ευρώ ανά επίσκεψη.
Αυξημένη εμφανίζεται η τάση της υποστήριξης των ελληνικών προϊόντων με την πλειοψηφία των ερωτηθέντων να πιστεύουν ότι ενισχύεται έτσι η ελληνική παραγωγή, αλλά και η ποιότητα των ελληνικών προϊόντων συγκριτικά με τα εισαγόμενα είναι ανώτερη.
Το 80,4% όταν βρίσκει στο σούπερ μάρκετ ελληνικά προϊόντα τα προτιμάει
Το 90% δηλώνει ότι θέλει να υπάρχει ετικέτα όταν τα προϊόντα έχουν ελληνική προέλευση
Το 61% πιστεύει ότι έχουν καλύτερη ασφάλεια και ποιότητα
Το 92% πιστεύει ότι αγοράζοντας ελληνικά προϊόντα στηρίζει την παραγωγή της χώρας, ενώ το 86% ότι βοηθά στη μείωση της ανεργίας.