Alpha 1 News

ΕΙΡΗΝΗ ΝΤΑΙΦΑ- Η ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ ΕΦΟΠΛΙΣΤΗ ΣΤΑΥΡΟΥ ΝΤΑΙΦΑ ΠΟΥ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ ΣΤΗΝ ΣΚΙΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ


Η κόρη του αείμνηστου εφοπλιστή Σταύρου Νταϊφα, έχει στο ενεργητικό της πολλές σημαντικές πολιτιστικές δράσεις, οι οποίες έχουν ως κύριο πυλώνα την ανάδειξη και την αναβάθμιση του Δήμου μας, καθιστώντας τον ένα κύριο προορισμό πολιτισμού και καλαισθησίας. Το μέλημα της πάντα, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντα της το 2014, ήταν και θα είναι να γίνει ο Πειραιάς μία πόλη σύγχρονη και φιλόξενη, αντάξια της σπουδαίας ιστορίας και του πολιτισμικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της.

Η Πολιτιστική μας περιουσία, συνδυασμένη με σύγχρονες Πολιτιστικές δράσεις, μπορούν να προσδώσουν μια ξεχωριστή ταυτότητα στον Πειραιά μετατρέποντάς τον σε Πολιτιστικό προορισμό! Γι’ αυτό και στηρίζω αμέριστα κάθε Θεματική Δράση που προάγει τον Πολιτισμό και συμβάλλει στην προβολή της πόλης του Πειραιά, τόσο από τους αρμόδιους φορείς του Δήμου, όσο και από τους ανάλογους, ιδιωτικούς. ..
Ιδιαίτερη στιγμή για τα Πολιτιστικά δρώμενα της Πόλης μας, ήταν, στις 4 Δεκεμβρίου 2017, τα εγκαίνια του Μουσείου Πάνου Αραβαντινού, έπειτα από δέκα οκτώ χρόνια που η συλλογή του Διεθνούς φήμης σκηνογράφου μας, φυλάσσονταν στους αποθηκευτικούς χώρους της Δημοτικής μας Πινακοθήκης.
Επίσης θέλω να σημειώσω πως πραγματοποιήθηκαν και άλλες σημαντικές εκδηλώσεις:
Ο Δήμος Πειραιά, σε συνεργασία με το «Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία» παρουσίασαν τις εκθέσεις: «Η Αττική Γη Υποδέχεται τους Πρόσφυγες του ‘22» και «Δρόμοι Επιβίωσης», στους εκθεσιακούς χώρους του παλιού Ταχυδρομείου, ενώ πραγματοποιήθηκε επίσης Βιωματικό Εκπαιδευτικό πρόγραμμα ( Δρόμοι Επιβίωσης: το προσφυγικό ζήτημα), που παρακολούθησαν σχολεία από όλη την Αττική.
Σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, το Δεύτερο Σ.Δ.Ε. Κορυδαλλού «Γιώργος Ζουγανέλης», υλοποιήθηκε Αναδρομική Έκθεση Ζωγραφικής « Η Τέχνη δε φυλακίζεται», στην Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, με την πραγματοποίηση παράλληλα, Βιωματικού Εκπαιδευτικού προγράμματος.
Ιδιαίτερη επιτυχία και προβολή στους εξαίρετους χώρους της Δημοτικής μας Πινακοθήκης, γνώρισε η Ομαδική ‘Έκθεση Εικαστικών “TIDAL FLOW”, όπου παρουσιάστηκαν ζωγραφική, εικαστικά δρώμενα, όπως video art, performance αυτοσχεδιασμού, φωτογραφίες, γλυπτική, προβολή ντοκιμαντέρ και γκράφιτι.
Ανάλογη επιτυχία γνώρισε και η φιλοξενία, σε συνεργασία με τον ΟΠΑΝ, της Συλλογής Φιγούρας Θεάτρου Σκιών «Σωτήρη Χαρίδημου», καθώς στον προγραμματισμό των δράσεων που σχετίζονται με τον «Καραγκιόζη του Χαρίδημου ξανά στον Πειραιά», δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές των σχολείων να επισκεφθούν και να λάβουν μέρος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της έκθεσης και να παρακολουθήσουν την παράσταση που είχε επιλεγεί.
Τα τελευταία χρόνια, στην Δημοτική Πινακοθήκη Πειραιά, γίνονται καθημερινά ξεναγήσεις στις μόνιμες Αίθουσες Ελαιογραφιών , Γλυπτών του Γιώργου Καστριώτη και στο Μουσείο του Πάνου Αραβαντινού, ενώ υλοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα, σεμινάρια με τα γραφεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης , καθώς και εργαστήρια με κατασκευές, χαρτοκοπτική και κολλάζ.
Στους χώρους του παλιού Ταχυδρομείου διοργανώνονται συνεχώς ατομικές και ομαδικές Εκθέσεις Ζωγραφικής, Γλυπτικής και Φωτογραφίας. Διοργανώνονται παρουσιάσεις βιβλίων, θεατρικών δράσεων, χορογραφιών και γίνονται σεμινάρια, διαλέξεις, ημερίδες, απονομές βραβείων και φυσικά Μουσικές Εκδηλώσεις- Μουσικές Βραδιές σε συνεργασία με το Πρότυπο Μουσικό Κέντρο, το Μουσικό Σχολείο και τον Σύλλογο Φίλων Κλασσικής Μουσικής & Όπερας.
Με ιδιαίτερη χαρά ο Δήμος Πειραιά επίσης συνέβαλλε στην ιδιωτική πρωτοβουλία αποκατάσταςης μνημείων και αγαλμάτων στην Πόλη, όπως και στην εξεύρεση χώρων για την καλύτερη παρουσίαση πολιτιστικών δραστηριοτήτων ιστορικών συλλόγων, όπως έγινε πρόσφατα με την Φιλολογική Στέγη Πειραιώς.
Πιστεύω ακράδαντα ότι η Παιδεία και η Μόρφωση μπορούν να επιλύσουν πολλά από τα προβλήματα των νέων στις σύγχρονες κοινωνίες. Το πίστευαν και το υποστήριζαν και οι γονείς μου και θεωρώ ότι, χάρη στην ανατροφή που μου έδωσαν, μου το μεταλαμπάδευσαν. Αυτός υπήρξε και ο λόγος που μετά την αποδημία του πατέρα μου, προχώρησα στην θέσπιση δύο υποτροφιών στη μνήμη του, που κάλυπταν την αγάπη του για τους νέους και τη μόρφωσή τους αλλά και για την θάλασσα και την Ναυτιλία. Η πρώτη, μέσω τής Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών αφορά σπουδές μεταπτυχιακού/προδιδακτορικού επιπέδου σε τομείς σχετιζόμενους με την Ναυτιλία. Η δεύτερη, δίδεται μέσω της HELMEPA και σχετίζεται με μεταπτυχιακές σπουδές στον κλάδο της Ναυπηγικής - Θαλάσσιας Μηχανικής και Τεχνολογίας. Επίσης, έχοντας την πεποίθηση ότι το δικαίωμα στην γνώση και τη μάθηση δεν έχει φύλο, χρώμα και γεωγραφικό περιορισμό, ως μέλος του Δ.Σ της Ελληνικής Επιτροπής Εκπαίδευσης Νέων Κενυατών «Κώστας Δόμβρος», ανέλαβα την «υιοθεσία»/υποτροφία 4 παιδιών για όλη τους την εκπαίδευση. Επειδή δε όπως επισημαίνει και ο Αριστοτέλης: «Η μόρφωση του μυαλού χωρίς τη μόρφωση της καρδιάς, δεν είναι καθόλου μόρφωση», προσφέρω έργο σε πολλούς Συλλόγους με φιλανθρωπική και κοινωνική δράση, όπως στον Σύλλογο Φίλων Παιδιών με Καρκίνο «ΕΛΠΙΔΑ», καθώς και στον Σύλλογο «ΟΡΑΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ» των οποίων είμαι αρωγό Μέλος!
Λόγω της ευαισθητοποίησης μου για την διάσωση του πλανήτη μας, συμμετέχω ενεργά, ως Γενική Γραμματέας, στην Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (HELMEPA), της οποίας είμαι Επίτιμο Μέλος τα τελευταία δώδεκα χρόνια, όπως επίσης, υποστηρικτής και χορηγός του Μεσογειακού Συνδέσμου για τη Σωτηρία των Θαλάσσιων Χελωνών (MEDASSET).
Παράλληλα συμμετέχω ενεργά σε δεκάδες Σωματεία και Ιδρύματα, που άπτονται των Επιχειρηματικών και Κοινωνικών δραστηριοτήτων μου, όπως ως Αντιπρόεδρος του μη κερδοσκοπικού Πολιτιστικού Σωματείου «Εταιρία Φίλων του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά», Μέλος της Ακαδημίας του “Lloyd’s List – Greek Shipping Hall of Fame”, Κριτής των “Lloyd’s List – Greek Shipping Awards 2017”, καθώς και Κριτής του θεσμού, με έδρα το Λονδίνο, “Greek International Women Awards”.
Έχοντας πάντα την επιθυμία και την ψυχική ανάγκη προσφοράς και συνεισφοράς προς τον συνάνθρωπο, εύχομαι και ελπίζω να έχω την δύναμη να κάνω πράξη, δράσεις όπως αυτές της οικογένειάς μου, που πάντα πρόσφεραν χωρίς να το προβάλλουν, γιατί δεν υπάρχει μεγαλύτερη συναισθηματική και ηθική ικανοποίηση από το να επιτελείς έργο επί της ουσίας! Ο Στ. Νταϊφάς, η ναυτιλία και ο Ολυμπιακός.
Ο Σταύρος Νταϊφάς, που πέθανε ( 24 Μαρτίου 2014) δεν ήταν από εκείνους τους εφοπλιστές που διέθετε μεγάλο εμπορικό στόλο, ωστόσο έγινε ιδιαίτερα γνωστός με την ενασχόληση του με τον Ολυμπιακό το 1979. Ωστόσο, ως αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, μετά την άνοδο του ΠΑΣΟΚ, το 1981, υπήρξε συνδετικός κρίκος μεταξύ του εφοπλισμού και των κυβερνητικών παραγόντων της δεκαετίας που ακολούθησε.
Θα ξεκινήσω την αφήγηση μου για τον Σταύρο Νταϊφά για να σας πω την ιστορία της αγοράς και της πώλησης του “Θρύλου”, όπως ο ίδιος μου την είχε διηγηθεί. Το 1979, διαμορφώθηκε το θεσμικό πλαίσιο για την δημιουργία του επαγγελματικού ποδοσφαίρου. Οι ερασιτεχνικοί σύλλογοι έπρεπε να ιδρύσουν Ποδοσφαιρική Ανώνυμη Εταιρεία για το τμήμα του ποδοσφαίρου τους. Χρειάζονταν όμως χρήματα. Για το λόγο αυτό απευθύνθηκαν σε διάφορους οικονομικούς παράγοντες. Ο Σταύρος Νταϊφάς, είδε πως ήταν μια καλή επένδυση, αλλά το κυριότερο το ήθελε για επικοινωνιακούς λόγους. Όμως, δεν ήθελε να πάρει το ρίσκο να αναλάβει όλο το βάρος της δημιουργίας της ΠΑΕ. Ήταν όμως ευρηματικός. Σε μια συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, έριξε το παραμύθι: “Έχω συγκλονιστικά νέα. Οι κομμουνιστές θέλουν να πάρουν τον Ολυμπιακό και καταλαβαίνετε λόγω του Πειραιά, θα επηρεάσουν και την ναυτιλία και τους ναυτικούς μας. Θα έχουμε προβλήματα στα καράβια, θα ξανακάνουν τις επιτροπές πλώρης, όπως και στην Κατοχή. Προτείνω να αγοράσουμε την ΠΑΕ από τον ερασιτέχνη Ολυμπιακό”.
Αιφνιδιάστηκαν οι εφοπλιστές και αποφάσισαν να συγκροτήσουν μια ομάδα επενδυτών και να αγοράσουν τον Ολυμπιακό για να μην πέσει στα χέρια των κομμονουνιστών. Το “δόλωμα” που έριξε ο Νταϊφάς έπιασε. Έτσι, έντεκα εφοπλιστές, όπως ο Γιώργος Π. Λιβανός, ο Μιχάλης Περατικός, ο Στάθης Γουρδομιχάλης, ο Νίκος και ο Δημήτρης Νομικός, ο Μιλτιάδης Μαρινάκης, ο Νίκος Ευθυμίου, ο Σταύρος Νταϊφάς κλπ πήραν την απόφαση να “σώσουν” τον Ολυμπιακό. Πρόεδρος, αποφασίστηκε να είναι ο Σταύρος Νταϊφάς και ταμίας της ΠΑΕ, ο Νίκος Ευθυμίου, που ήταν και ταμίας της ΕΕΕ. Για το θέμα αυτό είχε δηλώσει αργότερα:
“Όταν τον αγόρασα το ’79, 110 εκατομμύρια, 3,5 εκατομμύρια δολάρια. Ήταν διαλυμένος, όταν λέω διαλυμένος, κυριολεκτώ. Τον πήρα, είχε να πάρει 6 χρόνια το πρωτάθλημα. Tον πήρα, τον έφτιαξα, πήρα το πρωτάθλημα, πρώτο, δεύτερο, τρίτο, τέταρτο. Έδωσα λεφτά πολλά, πήρα ποδοσφαιριστές. Μία φορά είμαστε στο Ολυμπιακό Στάδιο και παίζαμε με τον “Απόλλωνα” Αθηνών και κερδίζαμε 1-0, αλλά η ομάδα δεν έπαιζε καλά και όλος ο κόσμος από τις κερκίδες με βρίζανε. Και τότε είπα «τέρμα και τελείωσε. Θα τον δώσω.» Και τον έδωσα δωρεάν στον Κοσκωτά”.
Η αλήθεια είναι ότι όταν ο κόσμος γκρίνιαζε στις κερκίδες και άρχιζαν τα αρνητικά σχόλια, οι εφοπλιστές ενοχλήθηκαν και αποφάσισαν να απαλλαγούν, επειδή έβλεπαν ότι επικοινωνιακά δεν είχε οφέλη, αλλά αντίθετα είχαν φθορά.
Σε μια δεξίωση, πάνω στη συζήτηση, είπε: 'Βαρέθηκα, ψάχνω κάποιον να χαρίσω τις μετοχές, αν δεν βρω θα τις δώσω στον Δήμο Πειραιά” . Ο Γ. Παπασπύρου ενθουσιάστηκε και αποδέχθηκε την πρόκληση.
Τελικά, ο Δήμος Πειραιά, δεν πήρε την ΠΑΕ γιατί δεν μπορούσε να καλύψει τα λειτουργικά έξοδα. Έτσι, η αναζήτηση επενδυτή συνεχίστηκε. . Ο νέος επενδυτής ήταν ο “τραπεζίτης Γιώργος Κοσκωτάς”. Μέσα σε λίγες ημέρες, εννέα από τους έντεκα εφοπλιστές δέχθηκαν να πωλήσουν τις μετοχές τους στον Κοσκωτά. Μόνο δύο αρνήθηκαν να ακολουθήσουν. Ο Μιλτιάδης Μαρινάκης, πατέρας του σημερινού προέδρου Βαγγέλη Μαρινάκη και ο Νίκος Ευθυμίου, που διετέλεσε και πρόεδρος του Ολυμπιακού. Ο Στ. Νταϊφάς, επανειλημμένα έλεγε: “Ο Ολυμπιακός είναι ιδέα, δεν πωλείται”. Πίστευε στον Ολυμπιακό, αλλά πωλήθηκε 

Δεν υπάρχουν σχόλια