Alpha 1 News

Στον "χορό" των απεργιών την Πέμπτη η χώρα- «Παραλύουν» τα πάντα!


Απεργία: «Παραλύει» την Πέμπτη (14/12) η χώρα - Πώς θα κινηθούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς



Απεργία: Σε απεργιακό κλοιό θα βρεθεί αύριο Πέμπτη, 14 Δεκεμβρίου, η χώρα λόγω της 24ωρης γενικής πανεργατικής απεργίας που έχουν προκηρύξει ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ και στην οποία συμμετέχουν οι ΠΝΟ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ καθώς και υπηρεσίες δημόσιας υγείας (ΠΟΕΔΗΝ, ΟΕΝΓΕ) – Τι θα ισχύσει στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Γενική πανεργατική απεργία οργανώνουν αύριο ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, με τις δύο κορυφαίες συνδικαλιστικές οργανώσεις να καλούν τους εργαζόμενους σε Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα να απεργήσουν με αίτημα μισθούς και συντάξεις αξιοπρέπειας, για την αντιμετώπιση της ανεργίας, για την προαγωγή της δημόσιας Υγείας και Παιδείας, της περίθαλψης και της Κοινωνικής Ασφάλισης.
Παράλληλα, ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ προγραμματίζουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 11 το πρωί στην πλατεία Κλαυθμώνος, ενώ η συγκέντρωση του ΠΑΜΕ θα γίνει στις 10:30 στην Ομόνοια.
Προβλήματα αναμένεται να προκληθούν στη λειτουργία τόσο του δημόσιου όσο και ιδιωτικού τομέα αλλά και στις μετακινήσεις των πολιτών στην Αθήνα.
Στάση εργασίας σε μετρό, ηλεκτρικό, τραμ, λεωφορεία, τρόλεϊ
Ειδικότερα, οι συρμοί του ηλεκτρικού τα τρόλεϊ και τα λεωφορεία θα κυκλοφορήσουν από τις 9:00 πρωί έως τις 21:00 το βράδυ.
Οι συρμοί του μετρό και του τραμ θα κυκλοφορήσουν από τις 09:00 το πρωί έως τις 16:00 το απόγευμα λόγω στάσεων εργασίας του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών.
Οι εργαζόμενοι, μεταξύ άλλων, διεκδικούν «άμεση αναμόρφωση του Προϋπολογισμού, έτους 2018, για να ανατραπούν εδώ και τώρα οι δραματικές περικοπές των κοινωνικών δικαιωμάτων και η σχεδιαζόμενη φοροκαταιγίδα».
«Ελεύθερη συνδικαλιστική δράση χωρίς κρατικό και εργοδοτικό παρεμβατισμό στην άσκηση των συλλογικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, με κυρίαρχα το δικαίωμα των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων και το δικαίωμα απεργίας και διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών», τονίζουν.
Χωρίς τρένα και προαστιακό
Σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν θα πραγματοποιηθεί κανένα δρομολόγιο από τα μεσάνυχτα της Τετάρτης έως τα μεσάνυχτα της Πέμπτης.
Ειδικότερα, ματαιώνονται τα βραδινά δρομολόγια στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη που αναχωρούν τα μεσάνυχτα της Τετάρτης. Οι αμαξοστοιχίες 600/601 (από Αθήνα και Θεσσαλονίκη) που αναχωρούν στις 23:55 και 23:00 αντίστοιχα, το βράδυ της Πέμπτης, θα κυκλοφορήσουν μετά τη λήξη της απεργίας.
Για τις αμαξοστοιχίες των οποίων τα δρομολόγια επηρεάζονται από τις κινητοποιήσεις, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. έχει προληπτικά κλείσει το σύστημα έκδοσης εισιτηρίων. Οι επιβάτες ωστόσο που επρόκειτο να ταξιδέψουν το χρονικό διάστημα αυτό και έχουν ήδη αγοράσει εισιτήρια από φυσικά σημεία πώλησης, δικαιούνται επιστροφή του αντιτίμου των εισιτηρίων είτε σε μετρητά, είτε με τη μορφή «κουπονιού ταξιδίου».
Για τους επιβάτες που έχουν αγοράσει τα εισιτήρια τους μέσω διαδικτύου η επιστροφή του αντιτίμου γίνεται απευθείας στην πιστωτική τους κάρτα. Αναλυτικά, τα όσα ισχύουν βάσει των σιδηροδρομικών κανονισμών σε περιπτώσεις ακυρώσεων δρομολογίων λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων, αναφέρονται στο παρακάτω σύνδεσμο www.trainose.gr και στο τηλέφωνο 14511.
Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια
Η απεργία θα ξεκινήσει από τις 00.01 τα ξημερώματα της Πέμπτης, έως τις 12 τα μεσάνυχτα της ίδιας ημέρας.
Σε ανακοίνωσή της, η Ομοσπονδία των ναυτικών αναφέρει, ότι «για μια ακόμη φορά, δυστυχώς, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των ναυτεργατών, όχι μόνον δεν επιλύονται εκ μέρους των κυβερνώντων, αλλά αντίθετα θεριεύουν και οξύνονται ακόμη περισσότερο με τα νέα προαπαιτούμενα και με τις προωθούμενες, νέες ρυθμίσεις και περικοπές, κατ΄ εντολή του τρίτου μνημονίου».
Προσθέτει, επίσης, ότι «η διάλυση του ΝΑΤ και η αρπαγή κάθε κινητής και ακίνητης περιουσίας του, η αποψίλωση των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών πλοίων, ο ευτελισμός των συντάξεων και η οξυνόμενη και διογκούμενη συνεχώς ανεργία του κλάδου, δεν μπορούν και δεν πρέπει να μείνουν αναπάντητα».
Τροποποιήσεις στις πτήσεις της Olympic Air
Η 4ωρη στάση εργασίας (08:00 - 12:00) του Πανελλήνιου Συλλόγου Πτυχιούχων Τηλεπικοινωνιακών Υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που συμμετέχει με αυτό τον τρόπο στις κινητοποιήσεις της ΑΔΕΔΥ, αναγκάζει τις αεροπορικές εταιρείας να τροποποιήσουν το πρόγραμμα πτήσεων την Πέμπτη.
Έτσι, η Olympic Air ανακοίνωσε αλλαγές στις ώρες αναχώρησης σε οκτώ σκέλη πτήσεων εσωτερικού, τα οποία είναι:
OA10     ATH – JNX           Αθήνα – Νάξος 06:50-07:35 αντί 07:05-07:50
OA11     JNX –ATH            Νάξος – Αθήνα 07:55-08:40 αντί 08:10-08:55
OA2       ATH – AOK          Αθήνα – Κάρπαθος        11:05-12:10 αντί 10:30-11:35
OA3       ΑΟΚ –ΑΤΗ           Κάρπαθος – Αθήνα        12:35-13:40 αντί 12:00-13:05
OA30     ATH – LRS            Αθήνα – Λέρος 11:05-12:05 αντί 09:25-10:25
OA31     LRS – ATH            Λέρος – Αθήνα 12:25-13:25 αντί 10:45-11:45
OA60     ATH –PAS            Αθήνα – Πάρος 11:25-12:05 αντί 08:20-09:00
OA61     PAS – ATH           Πάρος – Αθήνα 12:30-13:10 αντί 09:25-10:05
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούνται οι επιβάτες όπως επισκέπτονται το site της Olympic Air www.olympicair.com ή καλούν στα κάτωθι τηλέφωνα: 801 801 0101 (από σταθερό), 2103550500 (από κινητό).

Απεργία στις δημόσιες δομές υγείας
Τόσο η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημοσίων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ) όσο και η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοκομειακών Γιατρών Ελλάδος (ΟΕΝΓΕ) καλούν τα μέλη τους να λάβουν μέρος στην απεργία και τις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθούν ανά την Ελλάδα.
Κατά τη διάρκεια της απεργιακής κινητοποίησης, οι δημόσιες δομές υγείας θα λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας για την εξυπηρέτηση των έκτακτων περιστατικών.
Η ΠΟΕΔΗΝ με ανακοίνωσή της καλεί τα μέλη της να λάβουν μέρος στην προσυγκέντρωση που θα γίνει την Πέμπτη στις 10:00 το πρωί έξω από το υπουργείο Υγείας με βασικά αιτήματα μεταξύ άλλων:
Δημόσιο – Δωρεάν Σύστημα Υγείας – Πρόνοιας
Μονιμοποίηση Συμβασιούχων εργαζόμενων
Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού
Επαρκή χρηματοδότηση ΕΣΥ – ΠΡΟΝΟΙΑΣ – ΕΚΑΒ
Ένταξη στα ΒΑΕ
Αυξήσεις στους μισθούς
Κατάργηση αντασφαλιστών Μνημονιακών Νόμων
Κατάργηση τροπολογίας για την Αξιολόγηση

Η ΟΕΝΓΕ με τη σειρά της καλεί τα μέλη της να λάβουν μέρος στην 24ωρη απεργία με αιτήματα:
Υπογραφή νέας κλαδικής συμφωνίας. Σταθερό ημερήσιο και εβδομαδιαίο χρόνο εργασίας. Πενθήμερο-6ωρο-30ωρο με μία ενεργή εφημερία την εβδομάδα και ρεπό την επόμενη μέρα. Κατάργηση του νόμου που διευθετεί το χρόνο εργασίας.
Αποκατάσταση των μισθολογικών και συνταξιοδοτικών απωλειών, πρόσφατων και παλιότερων.
Να μην απολυθεί κανένας επικουρικός επιμελητής, κανείς συμβασιούχος. Να πληρωθούν άμεσα όλα τα δεδουλευμένα.
Κατάργηση των ελαστικών μορφών απασχόλησης. Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης στο ύψος των σύγχρονων αναγκών.
Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν Υγεία-Πρόνοια για όλο το λαό.
Σύμφωνα με την ΟΕΝΓΕ, τα νέα μέτρα της 3ης αξιολόγησης περιλαμβάνουν νέες μειώσεις της κρατικής χρηματοδότησης για τις λειτουργικές δαπάνες των νοσοκομείων από 2.058 εκατ. ευρώ το 2017 σε 1.439 εκατ. ευρώ το 2018.

Απεργία της ΓΕΝΟΠ - ΔΕΗ στις 14 Δεκεμβρίου
Σε 24ωρη προειδοποιητική απεργία κατά της πώλησης λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ προχωρά η ΓΕΝΟΠ την Πέμπτη, 14 Δεκεμβρίου.
Στα αιτήματα της απεργίας, εκτός από την ακύρωση του σχεδίου πώλησης των μονάδων με τα αντίστοιχα ορυχεία, περιλαμβάνονται η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, η πραγματοποίηση προσλήψεων προσωπικού και η επαναφορά του 17% των μετοχών της ΔΕΗ από το ΤΑΙΠΕΔ στο ελληνικό Δημόσιο.
Η συμφωνία με τους δανειστές, υπενθυμίζεται, προβλέπει τη διενέργεια market test για την πώληση των μονάδων 3 και 4 της Μεγαλόπολης, καθώς και της μονάδας της Φλώρινας μαζί με την άδεια για κατασκευή δεύτερης μονάδας και τα αντίστοιχα ορυχεία.
Το test προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο και ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί στα τέλη Μαΐου 2018.
Η ΓΕΝΟΠ υποστηρίζει ότι το «καλάθι» αντιπροσωπεύει ποσοστό μεγαλύτερο του 40% της λιγνιτικής ισχύος που είχε συμφωνηθεί, καθώς στις συγκεκριμένες μονάδες, μέχρι την οριστική απόσυρσή τους, δεν απαιτείται καμία απολύτως επένδυση, είναι αποδοτικότερες και εντάσσονται πρώτες στο σύστημα αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, σε αντίθεση με τις μονάδες που απομένουν στη ΔΕΗ, για τις οποίες απαιτούνται επενδύσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να λειτουργήσουν μετά τον Ιούνιο του 2020.