Alpha 1 News

Έτοιμος ο Ε-65 Λαμία - Τρίκαλα - Ψάχνουν χρήματα για το κομμάτι Τρίκαλα - Γρεβενά

Όταν το μακρινό 2006 προκηρύχθηκε ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας γνωστότερος ως Ε65, κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί σχεδόν 12 χρόνια μετά την μετέπειτα εξέλιξη του.
Ο Ε65 είχε σχεδιαστεί να ξεκινά από την Λαμία (στην περιοχή της Ανθήλης) και περνώντας δυτικά από την πόλη να προσεγγίζει και να περνά από την περιοχή Λιανοκλαδίου, Καρπενησίου, και από τις πόλεις του Δομοκού, των Σοφάδων της Καρδίτσας, των Τρικάλων, της Καλαμπάκας και να τερματίζει σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό.
Το 2008 η σύμβαση παραχώρησης υπογράφεται, το 2009 ξεκινούν οι πρώτες εργασίες οι οποίες διαρκούν 2 χρόνια. Το 2011 διακόπτονται λόγω της κρίσης και στα τέλη τοου 2013, η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης υπογράφοντας έχοντας μία παγκόσμια πρωτοτυπία. Ο άξονας "ακρωτηριάζεται" και αναβάλλεται για το μέλλον το νότιο και βόρειο τμήμα του και αποφασίζεται να προχωρήσει σε άμεση κατασκευή το κατά πολλούς πιο ώριμο (σε απαλλοτριώσεις) τμήμα μήκους 80χλμ από την περιοχή της Ξυνιάδας μέχρι τα Τρίκαλα δημιουργώντας όμως έναν άξονα χωρίς καμία σύνδεση με το υπόλοιπο δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας.
Αυτό το τμήμα, σήμερα, πριν από λίγο, στις 11 το πρωί παραδόθηκε στην κυκλοφορία και οι οδηγοί μπορούν πλέον να τον χρησιμοποιήσουν. Παρά τις άσχημες καιρικές συνθήκες ο δρόμος είναι ανοιχτός και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Τα εγκαίνια θα γίνουν στις 3 το μεσημέρι από τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, σε κλειστό χώρο λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών.
Από σήμερα η Δυτική Θεσσαλία αποκτά τον δικό της Αυτοκινητόδρομο καθώς αυτά τα 80 χιλιόμετρα (από την Ξυνιάδα στη Χ.Θ. 31,8χλμ μέχρι τα Τρίκαλα στη Χ.Θ. 111,4χλμ) καλύπτουν τις πόλεις του Δομοκού, της Καρδίτσας και των Τρικάλων και είναι αρκετά κοντά στην Καλαμπάκα. Τι κερδίζει ο οδηγός; Τις φονικές στροφές Δομοκού που ειδικά με αυτές τις καιρικές συνθήκες είναι σχεδόν αδιάβατες. Στο σύνολο του ο νέος αυτοκινητόδρομος μειώνει κατά περίπου 30 λεπτά την διαδρομή Αθήνα-Τρίκαλα σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά.
Η χάραξη του είναι κλειστού ασφαλούς αυτοκινητόδρομου με ανισόπεδους κόμβους και 2 λωρίδες + ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας. Ανά περίπου 10χλμ υπάρχει χώρος στάθμευσης και προσωπικής υγιεινής ενώ μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2018 θα λειτουργήσουν και ΣΕΑ στην περιοχή των Σοφάδων (και στα δύο ρεύματα). Σταθμοί διοδίων λειτουργούν στην περιοχή των Σοφάδων και των Τρικάλων. Αυτές τις μέρες οι διελεύσεις είναι δωρεάν και η επίσημη λειτουργία τους θα ξεκινήσει αμέσως μετά τις γιορτές.
Αυτό που θα παρατηρήσει ο οδηγός είναι μία πολλή όμορφη διαδρομή, με περάσματα από εντυπωσιακά τοπία ενώ σε αρκετό μήκος της διαδρομής, ο αυτοκινητόδρομος πηγαίνει παράλληλα με τη νέα ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων που θα λειτουργήσει το 2018.
Ο ΤΥΦΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΨΑΧΝΕΙ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ
Δυστυχώς ο Ε65 όπως λειτουργεί σήμερα εξυπηρετεί και μειώνει τις αποστάσεις μεταξύ των μεγάλων αστικών και τουριστικών κέντρων της Δυτικής Θεσσαλίας αλλά για να μπορέσει να θεωρηθεί βιώσιμος χρειάζεται οπωσδήποτε να ξεκινήσει καταρχάς ηκατασκευή του Νότιου τμήματος του από την Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα μήκους 31,5χλμ προκειμένου ο "τυφλός δρόμος" να βρει το φώς του.
Εδώ είμαστε ένα βήμα πριν την έγκριση από την DG Comp, υπηρεσία της Κομισιόν η οποία εδώ και ενάμιση χρόνο "ψειρίζει" την σύμβαση. Τώρα όπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com είμαστε στο τέλος αυτής της διαδικασίας και εντός του επόμενου διμήνου θα προχωρήσει η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ με ποσό περίπου 310εκατ.ευρώ. Αμέσως μετά τον λόγο έχουν οι μπουλντόζες και όπως αναφέρουν οι πληροφορίες θα χρειαστούν περίπου 3 χρόνια για να λειτουργήσει το νότιο τμήμα, να συνδεθεί με το υφιστάμενο και να δημιουργηθεί ένας αυτοκινητόδρομος 111χλμ με απευθείας σύνδεση με τον άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης. 
Παράλληλα γίνονται κινήσεις για την υλοποίηση και του βόρειου τμήματος Τρίκαλα-Κηπουρειό Γρεβενών μήκους 64χλμ και κόστους 400εκατ.ευρώ. Η χρηματοδότοση αναζητείται από την ΕΤΕπ ενώ οι μελέτες έχουν ήδη εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους από τις Περιφέρειες Θεσσαλίας και Δυτικής Μακεδονίας. Με την ολοκλήρωση και το βόρειου τμήματος ο Ε65 θα συνδεθεί απευθείας και με την Εγνατία Οδό και θα γίνει ένας από τους πλέον σημαντικούς άξονες της χώρας καθώς η φυσική του συνέχεια και κατάληξη είναι ο κάθετος άξονας Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, αυτοκινητόδρομος που έχει ολοκληρωθεί και λειτουργεί από τα μέσα του 2017.

Δεν υπάρχουν σχόλια